یادداشت روز: سیستم و الگوی بارسلونا در دیدار برابر پاریسن ژرمن


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبسایت خبری باشگاه بارسلونا خوش آمدید..لطفا در وبلاگ و انجمن عضو شوید

نتیجه بازی بارسلونا - پارسنت ژرمن؟؟

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبسایت خبری باشگاه بارسلونا و آدرس bar3a.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 312
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 67
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 68
:: بازدید ماه : 265
:: بازدید سال : 1397
:: بازدید کلی : 26687

RSS

Powered By
loxblog.Com

یادداشت روز: سیستم و الگوی بارسلونا در دیدار برابر پاریسن ژرمن
پنج شنبه 20 آذر 1393 ساعت 16:19 | بازدید : 44 | نوشته ‌شده به دست امیر روانبد | ( نظرات )

یادداشت روز: سیستم و الگوی بارسلونا در دیدار برابر پاریسن ژرمن

دیشب بارسلونا پس از مدت ها سیستم جدیدی را درون زمین پیاده کرد که با موفقیت این تیم همراه گردید.

از لحظه ای که لوئیز انریکه مارتینز ترکیب یازده بازیکن اصلی بارسلونا برای دیدار برابر پاریسن ژرمن اعلام کرد، حدس و گمان ها در مورد این ترکیب در میان هواداران فوتبال آغاز شد. در واقع هیچ چیز روشن نبود، به خصوص زمانی که نام پدرو رودریگز را در کنار سه مهاجم دیگر بارسلونا در ترکیب اصلی مشاهده می کردیم.

پس از دیدار و با توجه به نمودار سایت یوفا، به این نتیجه رسیدیم که هر بازیکن در طول 90 دقیقه درون زمین چه وظیه ای را بر عهده داشته است. ما به روشنی یک الگو و ترکیب را مشاهده می کنیم که در آن 4 مدافع، 2 هافبک و 4 مهاجم حضور دارند.

در این روش مارک بارترا در سمت راست، پیکه و ماسکرانو در قبل دفاع و جرمی متئو سمت چپ را پوشش می دادند. جلوتر و در خاط هافبک بوسکتس و اینیستا و چهار مهاجم بارسلونا پدرو، نیمار، مسی و سوارز بودند.

مسی و سوارز بیشتر به صورت متمرکز عمل می کردند و نیمار و پدرو از دو سمت چپ و راست خط دفاعی پاریسن ژرمن به این تیم فشار وارد می کردند.

شاید بتوان گفت این سیتسم یک نسخه به روز تر  از الگو و سیستم 4/2/3/1 باشد. در خیلی از دقایق بازی لیونل مسی پشت سر لوئیس سوارز قرار می گرفت و از عقب او را پشتیبانی می کرد و نیمار و پدرو از گوشه ها این وظیفه را انجام می دادند.

همان طور که دیروز اشاره شد، در فوتبال امروز اروپا هافبک های دفاعی نقش مهمی را درون زمین ایفا می کنند، دیشب نیز سرجیو بوسکتس وظیفه اش را به خوبی انجام داد، البته اصلا نباید از دوندگی و درگیری بالای ماسکرانو چه در خط دفاع و چه در خط هافبک غافل شویم. می توان گفت این دو بازیکن کلیدی ترین نقش را در این سیتسم بارسلونا ایفا کردند.

البته نکته قابل توجه دیگر، فشار و درگیری لیونل مسی و لوئیس سوارز با مدافعین و هافبک های پی اس جی بود، این دو بازیکن به خوبی و با دوندگی بالا در طول 90 دقیقه فشار را از بالا بر روی حریف حفظ کردند. 

لوئیز انریکه پس مسابقه بیان کرد که ما به دنبال ایجاد فضا برای نیمار و مسی بودیم، کاملا طبیعی است این فضا با حضور بازیکنانی مثل سوارز و پدرو ایجاد می شود. در تمام طول مسابقه همواره دو بازیکن در کنار سوارز حضور داشتند، یکی در پشت سر او و دیگری در کنارش، این یعنی خالی شدن یک نفر برای دیگری، حال با توجه به شرایط بازی مسی یا نیمار.

در هر صورت همان گونه که قبلا اشاره شد، فوتبال اروپا رابطه مستقیمی با زمان دارد. شما باید زمان بدهید تا مربی و بازیکن جدید تیم هر آن چه که در ذهنش دارد درون زمین پیاده کند.

به جرات می توان گفت پس از رفتن پپ گواردیولا از بارسلونا، انریکه اولین نفری بود که جرات کرد دست به ترکیب و سیتسم این تیم بزند، قبلا نیز اشاره کردیم کهموفقیت و پیروزی مستلزم شجاعت است، بنابراین حداقل برای خرج کردن این شهامت باید به انریکه تبریک گفت، البته باید یادمان باشد همیشه این تغییرات لزوما با پیروزی همراه نیست.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: